Tuesday, January 17, 2006

Är det sunt att i januari känna sig som en totalt utpumpad, slutkörd student? Det känns inte som det, ändå är det precis vad jag är. Det går runt i skallen på mig av referat/recensioner, grupparbeten och tentor. Eller, omtenta kanske jag ska skriva eftersom det är mer sanning. Helt sant faktiskt.
Jag tror inte jag kan plugga mer nu. Känns som det rinner information visualization-termer ur öronen på mig. Det kanske det gör med. Bäst att ta på en mössa så de små rackarna inte försvinner. Denna tenta stör min nattsömn. Jag drömmer mardrömmar om den, och det tar upp all den vakna tid jag har då jag är stilla. Med andra ord är jag ganska upptagen och självömkande som person just nu. Just av denna anledning tyckte jag igår efter en bitande kall promenad att jag var värd att slappna av ett litet litet slag i badet. Det blev inget litet litet slag, och inget avslappnande heller för när jag väl tömmer badkaret, duschar och kliver ur kliver jag ner i en sjö. Denna sjö var mitt badrumsgolv och bestod av gammalt badvatten. Inte alls bra för den som hoppat ur kläderna, samt lagt sin badlektyr på golvet. Muttrande moppade mycket mulen mes. Tyckte mer synd om mig själv för nu vågade jag ju inte tvätta. Tills nästa illvilja drabbade. Kommer hem efter på tok för lång dag i skolan(hum) och upptäcker till min fasa: toaletten vill inte spola!! Finns det nåt värre scenario eller?? Nåväl, händig som man är fick en spann vatten beprovas och sen ringdes fastighetsgubben som fick både toa, badrumsbrunn och köksvask på halsen. Tungt, särskilt eftersom allt i min lägenhet är byggt av gamla och tunga grejer. Hur kan man förväntas plugga i sådan natur?
Grupparbetet gick väl an. Är väldigt glad för min duktiga och snälla grupp som stod ut med min tentaförvirring och mitt oengagemang under allt. Jag snubblade på min egen tunga tre gånger och sa saker jag inte skulle, men va fan: Ingen korr- bara porr!
(Bara för att leva upp till vår slogan tänker jag INTE läsa igenom och rätta eventuella stavfel.)

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Om du nu är skrockfull ska jag inte önska dig ..... ... men jag kan säga att jag hoppas det går bra. Jag, Annika och Hanna panikpluggar järnet hemma i femman. Känns lite förvirrat just nu. Ses snart! Jag korrade förresten ditt inlägg och det var lugnt.

// Tess

10:15 AM  
Blogger Ica said...

tack tessan :)
ja, jag är ju aningens skrockfull. Hoppas inte ni är det för nu säger jag lycka till åt er! jag panikpluggar med. Några timmar kvar. alltid fastnar något.

10:40 AM  
Blogger SkäggMike said...

Var det någon som sa porr?

2:49 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Hur gick det på tentan?

6:43 PM  

Post a Comment

<< Home