Tuesday, December 06, 2005

Vad det är skönt att msn finns. Hur skulle man annars hålla kontakten med alla underbara människor från ens barndom? Ringa och sånt är för stor grej och man måste verkligen ha en bra anledning att ringa. Msn däremot är det bara att börja tjata på. När man sitter på jobbet och blir ledsen på alla otrevliga studenter är det väldigt uppskattat att ha msn, och att alla dessa bloggar finns. Påbörjade datordagen i julkalendern, som jag faktiskt tror jag fixade, och fick massa julkänslor på köpet (fast som avtar när det fortfarande bara är ett ensiffrigt datum och regnet stilla faller). Därefter slogs jag av minnen i Åsas blogg när hon berättar om musiks betydelse i ens liv. Det bästa var om Alanis och Enya. Särskilt Alanis i ett hostelrum med en dunk vin. Och en Ica som skulle i fyllan och villan släcka taklampan och treva sig mot sängen. Hon trevade och trevade och gick flera kilometer tyckte hon. Tillslut "måste sängen bara vara här" menade hon och kastade sig framåt i tron att landningen skulle bli mjuk (hur man nu kan tro det om en hostelsäng) och behaglig. Jodå, kunde blivit mjukare. Det enda som hamnade i sängen var ansiktet, och det träffade på sängkanten. Resten av Ica hamnade på golvet. Ica sa "AJ!"
Det gav lite leenden mitt i jobbandet.
Har suttit och slöpratat lite med Micke och Kristina med, vilket alltid är trevligt. Msn är helt enkelt himla bra. Vad skulle jag annars göra på jobbet? Jobba?
Fick dessutom komma två timmar för tidigt idag. Ger väl mer pengar, men mindre pluggtid, och jag som skulle ringa sjukan med. Attans.

Jag vill ha jul och åka hem nu. Julklapparna är nästan klara och min hund ger snart mamma nervsammanbrott. Jag behöver åka hem och styra upp saker.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home