Friday, December 16, 2005


Jag har vart ute och köpt världens dyraste cola light, utan att ens få någon cola för pengarna.
Allt funkade ju så bra. Kom hem pigg efter träningen och drog igång storstädningen. Skitbra. Ringde och pratade lite med mamsen och satte på en kastrull vatten på spisen för att koka upp. Blir vansinnigt sugen på cola light och sliter åt mig lite pengar, ut, igen med dörren och FAAAAN!!! nycklarna ligger jättefint på hatthyllan. Innanför min låsta dörr. där står jag, i myskläder, inga stumpor, ingen plånka eller mobil. Ut i kylan för att kolla numret till securitas och tänker gå till min lilla affär för att kanske få låna en telefon. Där står värsta farliga gänget, så vågar Ica gå dit? Nej, givetvis inte. Hittar till en granne där jag får låna en telefon medan han skalar 2 kilo lök. Securitas vill inte släppa in mig om jag inte har leg och 500:- kontant. Hur många människor har det när de knallar ut? Jag skrek att spisen är på och jag måste ju komma in. De skulle kolla runt lite. Under tiden ringde jag taxi som isst oxå skulle ha hand om sånt. Samma sak där: Du måste ha leg och 500:- kontant. Så jag satt i trapphuset med en lånad mobil och ville bara gråta. Tillslut kommer en stor och biffig vakt, som är jättetrevlig och släpper in mig. Ica in till spisen och får sedan legitimera sig. Frågar om jag ska cykla och ta ut pengar, men nej, han skjutsar mig. Då kommer Ica på att hon inte ens har 500:- på kontot, så med vakten i hallen får jag starta igång dator, logga in och föra över pengar från sparkontot. Så jag får åka stor securitasbil till bankomaten och hem igen. 500:- fattigare och ingen cola till mig för vid det här laget hade affären stängt. Jag är nu fattig, har fortfarande ett hjärta som slår i 190 samt helt virrig. Mamma rekommenderade mig att ta en sup för att lugna mig.

För övrigt är huset och dess familj klara nu. Kan du gissa vem familjen är? Maja får inte gissa för hon var med vid baket.

3 Comments:

Blogger Unknown said...

jävlar vilka äventyr man kan va me om på fredagskvällar! tur att det löste sig iaf! nu lär du ju inte glömma ta med dig nycklarna på ett tag iaf... ;)
familjen, hmm, det måste vara... hmmm... göran persson, carola, maculy culkin, nån obestämd tös och britney spears bebis? rätt?! va?!? hihi, naäeee, klart att jag ser att det äs simspons:) puss på dig!

10:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

hehe, jag har också åkt securitasbil...fast det var i ett helt annat ärende och på sjukhusets område ;) hade du någon hund med?

pöss

8:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Antar att vi inte heller får gissa men fina var dom!

6:14 PM  

Post a Comment

<< Home