Friday, December 23, 2005

Ja, då var man i Småland igen, med dimma, regn som står still i luften, ingen snö och en öm moder. Ja, snön tycker jag inte är någon förlust. Jag gillar inte snö. Men imorgon kan det få komma lite, EFTER att jag och mamma vart på kyrkogården och konsert. Så jag kan sitta inne och titta ut på allt det vita. Hittills har dagarna vart väldgt annorlunda och vänt min värld ganska så uppochner i en hast, men det är ingen man ska gå in på i en blogg, så jag låter bli. Istället kan jag berätta att jag äntligen fått träffa mina fotbollsbrudar, byta dialekt och jargong och skratta högt på Café Olé.
Gått massa promenader med en ständigt virrig hund. Hon är inte klok på en fläck, följer efter mig hela tiden, gnäller om jag är utom räckhåll och ligger ständigt på min ömma tå. Ute drar hon på alla håll och kanter, helst hela tiden. Slutligen har hon börjat knapra på en julklapp jag slagit in samt haft vår halmbock på matsedeln. Så nu blir det ingen halmbock i detta hus.
Bror har vart här hela kvällen och firat lille julafton med mig och mamma, vilket var väldigt trevligt faktiskt för att bara vara vi. Sällskap i form av brors flickvän dök oxå upp och där hamnade jag vips i rollen att kanske vara tomte åt två små pojkar och två små flickor imån. Kan bli skoj. Förmaningar av mamma dock att jag bara fick ställa upp om inte det kom mitt i våra mattider.
Dessutom tror jag mamma fått fnatt på något vis. Alla dagar jag befunnit mig här har hon tvingat i mig alkohol (ja, för jag är ju rätt svårövertalad.) De två första dagarna var det till och med rödvin. Jag som avskyr vin! Och resten av dagarna har det blivit öl. Idag blev det en snaps med, som jag verkligen inte förstår mig på. Det är ju uräckligt.
Jag har denna dag även kommit fram till att jag inte ska ha en framtida karriär som paketinslagare. Jag suger på det. Nu ska jag börja rimma och se om det går nån halvbra julfilm såhär framåt natten.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hehe, jag ska inte heller bli paketinslagare, det kan jag säga på en gång! det är väl bara att raffsa ihop skiten!!

det kan vara bra med alkohol nu tror jag!!!

god lul!

2:01 PM  
Blogger Johanna said...

Men ica då! såg ju framemot ditt sms! nummer igen: 0708 95 23 06

Hoppas inga galna seriemördare hänger på din sida...

11:32 PM  
Blogger SkäggMike said...

"Hoppas inga galna seriemördare hänger på din sida..."

Jo en, men jag har redan ditt nummer. ;)

5:14 PM  

Post a Comment

<< Home