Monday, December 19, 2005

*Gäsp*
Jullov hitåt kanske? När somnade jag inatt? Vet inte, somnade jag alls? Jo, det gjorde jag för när mitt gökur gal uppstigning satte jag mig rakt upp i sängen och sa "Thank God it's monday" och sen la jag mig igen. Hur normalt är det på en skala. Dock var jag inte glad att det var måndag. Jag var glad att det var måndag i det skedet att det bara är en dag till jullov. Men väl i skolan var jag inte så glad längre. Föreläsningen var både rolig och intressant, men mitt huvud vägde ett ton så jag gav upp i rasten, shoppade mina sista julklappar och for till forever.
Dålig människa?
Sedan har jag utstått tortyr i kylans tecken, men vad gör man inte för att bli "skitsnygg"? (nej, jag har inte genomgått en plastikoperation.)

Packa är en ädel konst, och eftersom jag är rutinerad backpacker och levt nästan ett år i ryggsäck så ser jag mig nästan som en expert inom området. Dock hade jag inte med mig en drös julklappar som tog upp hälften av väskytan. Jag hade inte heller halva handbagaget fyllt med böcker och anteckningar för tenta samt omtenta. Men, å andra sidan borde jag få plats över till hemvägen eftersom jag lämpar av alla julklappar i hultet, men å andra sidan hittar jag alltid saker hemma som jag vill ha med upp. Brukar bli böcker, men denna gång måste jag ta med mig ridkläder med så jag slipper huttra ihjäl på hästryggen. Ja, poängen är att jag kommer ge mig själv en klapp på axeln om jag alls klarar mig till busshållplatsen. Sedan gäller två byten av tåg med innan man är i mamsens vård.
HJÄLP!

3 Comments:

Blogger Johanna said...

Hej! jag, Hanna och therese åker hem 17.09. Du då ica??

10:09 PM  
Blogger Unknown said...

dock släpade du på en digeridoo och en väska som fick extraskyltat med "heavy" i thailand... så du fixar nog några klappar ;) ha en go resa så ses vi på juldan i hultet! (gosh...) pusspuss

10:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tänkte bara tipsa om www.medryttare.nu

Puss

9:59 PM  

Post a Comment

<< Home