Saturday, December 03, 2005

Efter tre dagar med sena kvällar och alkoholintag kände jag att en kväll i min ensamhet med myskläder och choklad kändes lämpligt.
Torsdagens personalfest kändes väldigt bibbloaktig. Som man kan vänta. När tävlingarna består av googlande av ord, underhållningen är bibliotikarieskämt och sången är om att fråga en bibblotant om hjälp vet man att man hamnat på rätt ställe. När dessutom en bild på en mycket ilsken superhjältekvinna med en pratbubbla innehållande meningen "look it up!" pryder väggen under hela middagen kan man inte tvivla. Här är det bibblostämning. Maten gav dock orgasmvarning med mozarella, tomat, basilika, olivolja, oxkött med parmesan, parmaskinka med nån ostgrej, samt bröd med pesto till förätt. Kalv med parmaskinka på i gräddsås med gorgonzola, potatislåda med grönsaker till huvudrätt och hör bara orden: Vaniljfyllda chokladbollar i kahluagrädde till efterrätt. Ja, Ica hade magknip som hette duga vid hemkomst. En trevlig tävling där jag fick göra charader till Saddam Hussein och göra bort mig för jag inte visste vem Tage Danielsson var på en gammal bild (Jag som dyrkar Karl-Bertil).

Nåväl, gårdagens medlemsfest blev också onekligen orginell. Började med att man fick en klisterlapp fastsatt på sig med nåt känt namn. Allt från friidrottare till författare, disneyfigurer och schlagerstjärnor. Passande nog satt Carolina Klüfts namn på mig. Vårt friidrottarlag skulle framföra den hemsk låten "Han ser ut som en karl" eller vad den heter. Perfektionistlollo försökte göra nån koreografi, men det blev föga lyckat.
Sedan blev det för mycket alkohol både för den ena och den andra. Jag satt visst still i samma ställning lite väl länge, men piggnade till tillslut och fick då visa mina modersinstinkter som jag trodde var väl dolda, men inte då. Så jag blev omhändertagande. Min äckliga tå ropade med efter uppmärksamhet om en operation eftersom x antal människor beslutade sig för att kliva på just den tån. Jag led i tysthet. Tillslut kom jag på sista bussen hem, som visst var fel buss, men jag hamnade på baksidan av Ica komet, och det var ju inte så illa pinkat, men inte vad jag planerat kanske. Gjorde lyxmackor när jag kom hem.

Jobba idag var inte välkommet. Dock hann jag öppna, tända, stämpla tidningar, starta, logga in, öppna kassa och allt innan jag upptäcker att jag är ensam. Man vill inte jobba ensam på bibblo. Man FÅR inte jobba ensam på bibblo. Tio minuter efter öppning dyker en bakfull kollega upp, så det var nog mycket lockande att gå fram till disken idag. Ovanligt lungt, kan kanske bero på den dimma av alkoholdoft runt oss. Tre minuter innan stängning kommer en kund och vill fylla på utskriftskonto, ha kvitto, köpa ett A3 á 1:-, ha kvitto, ha hjälp att kopiera evenemangsguiden i Ekuriren och allt detta på tre minuter. Vissa blir man lite... trötta på.
Trevligt aerobicpass på forever följde innan jag styrde kosan hem för att stanna här resten av kvällen. aaahhh-

1 Comments:

Blogger Unknown said...

meh.. vem fan känner igen Tage Danielsson på en gammal bild då?! puss på dig! å du, snoka rätt på det där receptet för efterätten.. mummmmsss!

12:35 PM  

Post a Comment

<< Home