Sunday, October 09, 2005




Okej att söndagar är lika med gudstjänst, men att låta klockorna börja löpa amok strax efter åtta på morgonen tycker jag är grymt mot oss som kommit hem aningens sent och vars huvud skulle tacka ja till lite mer sömn. Det var i alla fall vad jag vaknade av för någon timme sedan. Måttligt road. Slog på tv:n i ren desperation och fick se en repris på Världens Snyggaste Fotbollsspelare då han gör något mycket oläpligt i straffområdet. Kan dagen börja mer gråtframkallande?
Jag har ett vagt minne av när jag slog handen för munnen i förskräckelse och för att inte ord som jag inte ens vill kännas vid skulle komma ut när Kroatien gjorde mål. Jag minns med att en fotoblixt small av i detta ögonblick. Det var inte uppskattat. Sen fick jag dessutom likna åsnan i Shrek på en bild. Ska se om jag får nalla bilderna av Johanna sen. Hon borde göra ett häst-kollage.
Jag och andra Johanna virrade visst bort oss en sväng på stan innan vi tillslut faktiskt anlände helt oplanerat till Kåren där det var cowboy-tema. Vi var en smula skeptiska tills det visade sig att det spelades inte bara country och ölen kostade 13 spänn. När det sedan visade sig finnas en sån där tjurmaskin eller vad man ska kalla det var ju lyckan total. Upp och igång. Två gånger! Andra gången råkade jag bryta en nagel, så jag satt där på tjuren och studerade min egna nagel innan jag kom på hur otroligt överlägset självsäker jag måste sett ut. Då slutade jag raskt och blev bakfull när jag ramlade av.
På allt detta mötte vi en måttligt dryg kroatier med en tröja det stod 1-0 på ryggen. Kan man låta bli att mopsa då? Nej, inte jag. Inte när det gäller att försvara mitt älskade landslag. Killen lovade mig en gratis helkväll ute om Sverige gick längre än Kroatien i VM. Han ville ha detsamma om Kroatien gick längre. Jag lovade att han skulle få det- dock inte av mig.

Blue girls hemma vann sin kvalmatch!! Nu spelar Älmhults IFs damer i ETTAN! Värt att fira! Attans att jag sitter 50 mil därifrån utan större möjligheter att förflytta mig snabbt. Min cykel är för seg för sådana turer. Men ändå. Vad jag är stolt över dem!

1 Comments:

Blogger Johanna said...

HAHAHA så roliga vi är! har typ en likadan bild på jonas när han hör att sverige låg under. Jag tror att det är det han hör i alla fall... Tack för superkul igår!!

kramis bananis

11:25 PM  

Post a Comment

<< Home