Saturday, October 29, 2005

gäsp! Det har trots allt varit en ganska tuff vecka om jag får säga det själv. På olika plan. Jobbat hela tiden känns det som. Men det gör inget, eftersom det snart är jul, och eftersom man ska köpa paket till alla då så är lite extrapengar bra att ha.
Igår var vi rockiga värre, eller inte. Körde ett aerobicpass med rock-tema. Mycket trevligt tycker ica som ser varje tillfälle som gyllene bara det innebär att komma bort från all fjantig musikalmusik och "oh, lord would you buy me a...." (och där vill inte jag göra smygreklam). Till finalen byter vi plötsligt musikgenre och två gånger på raken får man stå ut med Grease(!!!). Är det inte obarmhärtigt?

Icas gårdag innhöll dock även smärre panikkänslor. När hon intet ont anande satt på jobbet och pratade med alla hon känner på msn. Då är Maja snäll nog och upplyser henne att hon ska redovisa sin anmälan muntligt, eller "iaf berätta lite om boken och svara på lite frågor". Ja, jag fick panik. Boken lämnade jag givetvis tillbaka i samma sekund som jag skickade iväg anmälan (vilket är helt sant eftersom jag satt på bibblo då och har ansvar för laserpistolerna). Jag förstod inte hur det kunde komma sig, men klassen skrattade en hel del när jag berättade, sen om det var för jag var helt lost eller inte kan jag inte svara på. Är det inte normalt att lika manliga o kvinnliga normer med statusen hos kossor och hästar?? Fick beskedet på en gång att man klarat kursen. Då blev Ica väldigt lycklig, eftersom det mesta ärligt talat känts som ett skämt. Den enda som blev lyckligare var väl mamma när jag ringde och berättade, men det brukar hon bli, så det var helt i sin ordning.

Pratade med min lilla vovve i telefon med. Tyvärr inget långt samtal eftersom hon fick tuppjuck av glädje och sprang rundor och dregelskadade telefonen när hon hörde att det var jag. Där är nån som ALLTID uppskattar ens umgänge. Och jag får träffa henne på fredag. Jag har försökt få min bror att vara fyllechaffis åt mig på lördag. Blir nog svårt. En annan svårighet blir att ta sig från Eskilstuna till Danderyd med Tåg, tub och buss klädd som djävul och ändå komma fram oskadd. Kan bli intressant.

Johan har födelsedagsfest ikväll. Riktigt trevligt får vi hoppas. Träffa massa snälla människor och sen alkohol på det. Kan det bli annat än bra? Kanske borde man tänka på hur man ser ut och inte gå ut iklädd fleece från topp till tå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home