Friday, October 21, 2005

fantastiska fredag. Eller kanske inte. Vakna av ylande hundar, borrmaskiner OCH regn är lite frustrerande. Det är även frustrerande att sitta vid datorn från klockan 10 till 15 och endast skriva två sidor historisk anmälan. Internet borde spärras när man har plugg att göra.
Nåväl. Vid 16-tiden stack jag för första gången näsan utanför lägenheten idag och tog mig till Forever för att förbättra min slöa dag. Passet skulle jag aldrig gått på. Vissa roande saker finns det ju alltid, men jag har svårt för människor som står på en, och för att inte tala om när fröken instruktör gör saker som jag absoult inte kan härma. Jag studsar som en löjlig liten studsboll bak i mitt hörn. Högst omedveten om vad jag sysslar med. Dock väntade en trevlig sak i receptionen, så nu ska jag gå runt och stoltsera "Språkpolis". Det gör jag så gärna.
Resterande delen av kvällen ska spenderas i ett studentrum med öl, cider och vin. Farligt. Jag mår dåligt av att blanda. Jag får ont i magen av öl och jag får två personligheter samt hallucinerar av vin. Detta kan bli en intressant kväll. Jag som planerade den framför tv:n med underbara Maximus i Gladiator. Oj så saker och ting kan ändras.

2 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

En Spårk? Korsning mellan spark och kråka liksom?

2:32 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Såja, nu ser jag att Spårkpolisen uppdaterats till Språkpolis. Guldstjärna i kanten.

4:19 PM  

Post a Comment

<< Home