Monday, September 05, 2005

Man kan nu läsa på Expressens förstasida om rökutveckling på nattåg och mycket problem i tågtrafiken. Jotack. En annan var uppe vid fem för att åka tåg från Göteborg vid sex och byta tåg i Katrineholm för att lagom komma till Eskilstuna en kvart före mitt första möte på jobbet. det kunde man ju drömma om. Fem minuter innan Katrineholm satt vi visst fast. Massa stillasittande, av på en annan station för bensträckare, slutligen framma i Katrineholm är tåget till Eskilstuna inställt. Slutligen kom jag på en buss som tog oss fem passagerare till målet. Jag kom lagom till mötet var slut och fick två passande tider att jobba på två timmar. Kan man stämma Sj för massa förlorad arbetstid även kommande två veckor?

Nåväl, en helg med Annapanna väger upp alla tågförseningar. Hon inledde mitt besök med att bjuda på kräftor. Kan man göra på bättre sätt?
Fredagen hade vi bokat in oss för Liseberg. Regnet vräkte ner som i desperation när vi vaknade. Vid sådana tillfällen måste man visa hur vuxen man är. Det gjorde vi genom att svära, skrika, be till regngudarna och absoult vägra gå en annan dag, för den enda dag som var möjlig var söndag och då skulle vi vara bakfulla. Vid tre och öppning gav vi upp, blev ännu vuxnare och knallade ner i källaren för att rota fram två par regnställ. Sedan knallade vi iväg. Det föll inte en droppe på hela kvällen. Vågade trots min nu vuxna feghet mig upp i Balder och Kanonen. Underbart. Balder var verkligen en succé. Slutligen har både jag och Anna förträngt att det finns något som heter spela bort pengar. Vår vinst räknade vi ut till att varje gram choklad vi åt var värd en krona. kändes som vi satt och knarkade eller något.

Lördagen bestod av shopping, på en lite tråkig nivå. Av någon anledning är jag och min klädstil motarbetad. Först var det mina kamoflagebrallor förra veckan och nu mina sneakers. Skulle dock få låna ett par "vettiga" skor av Anna, men till det krävs byxor som passar till sådana skor, så det var bara att knalla ut i jakt på ett par jeans och en topp jag aldrig skulle köpt annars. Fick tillslut tag på en ny dagbok på barnavdelningen på Ordning & Reda.
Landskamp på kvällen förgyllde då jag äntligen befann mig i samma lägenhet som två personer som gillar att kolla på fotboll och inte mest sitter och suckar. Groggarna försvann i en rasande fart i nervositet. Båda mina pojkar gjorde mål. Nej, inte Zlatan. Mina pojkar är Mellberg och Ljungberg. Kan inte säga så mycket mer om matchen än att det var ren njutning och att mitt förakt för den numera ganska stormagade och hänghakade Stoitjkovs bara ökat. Han är tragisk.

Kvällen fortsatte efter mycket jubel vid tre noll med poker och mer groggar och slutligen utgång. En klubb i Göteborg som inte tolererar sneakers med spelar eurotechno från nittiotalets början. Konstig kombination men hemskt trevlig. Fick dansa massor och dansade visst hem med ett hollänskt mobilnummer på handen som raskt tvättades bort. Killen var mycket skum och bar orange regnjacka.

Jag tror inte kroppen mår bra av att ena morgonen gå och lägga sig strax efter fem och morgonen efter gå upp strax innan fem. Därför ska jag nu gå och packa upp böcker, tvätta och ta en powernap. Har visst i min sömnförvirring beställt en mobil. På vägen hem från stationen började min mini disc glappa ännu mer. borde beställt en mobil med stor Mp3-spelare med andra ord.
Lunch.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home