Tuesday, September 27, 2005

Ibland undrar jag om de som har hand om fastigheten och allt omkring spanar in min lägenhet de dagar de ska klippa gräset. "Aha, det är fördraget. Hon har sovmorgon. Nu ger vi oss ut att klippa udner hennes fönster." Inte för jag kan förstå vad jag gjort för att förtjäna sånt. Jag spelar inte hög musik, jag röker inte i trappen och jag slår inte sönder några rutor. Men ändå. Med andra ord har jag sovmorgon idag, men jag sover inte. Att sova efter klockan åtta finns visst inte i min värld. Vem vet. Klockan kan ha blivit ett under den tiden jag blinkade, och då är jag sen till uppropet: Inte bra.
Därför är jag nu uppstigen och har invigt mitt strykjärn o strykbräda för första gången (ja, annars var det ju inte invigning), så jag ska se prydlig ut i skolan. Jag och Maja ska ju nämligen ge oss in i okänt område idag. Vi ska överge vårt lilla trevliga IDP och klampa runt bland samhällsvetare och de som kan något om beteende. Vi ska läsa en extremt spännande kurs med det upphetsande namnet Lokalhistoria, och handlar om vad som hänt i Västerås o Eskilstuna från medeltiden till nu. Säger de att vi ska göra en historisk webbplats slutar jag skolan helt. Anledning till detta mycket suspekta val var att både Maja och jag kände en stark motvilja till att fortsätta denna övervidriga kurs som man släpat sig igenom de senaste fem veckorna. Det var tveksamt om man ens skulle överleva. Samtidigt vet i katten om jag kan överleva med historia, som dessutom ska inkludera politik, utan att vilja hänga mig långsamt, men det återstår att se.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home