Tuesday, September 20, 2005

Ibland är det bar att inse att vissa dagar bör glömmas fortare än andra. Hoppas mitt minne imorgon känns ovanligt kort. Vaknade faktiskt i helt acceptabel tid för att vara en person som glömde ställa väckarklockan igår. Raskt upp och påklädd, pigg framför datorn med kli i fingrarna och dregel i mungipan ivrig att hugga tag i pluggandet med massa idéer i huvudet. Eller kan jag tala sanning när jag bloggar och se människan framför datorn osminkad, med skitigt hår och för kort tröja. Dreglet beror enbart på sömnbrist och kliet i fingrarna kommer från att natten visst spenderades liggande på mina armar. Om jag har pluggat något? Jodå, jag har kuggat på tre e-test. Dessutom har jag lyckats med bragden att få min fina skrivbordsstol från IKEA att falla i bitar. Därför har jag även en öm tumme eftersom den hamnade i vägen när jag skulle montera ihop min trasiga stol.
Slutligen tror jag att detta är en dag då man bör se sanningar i vitögat. Ett hemskt exempel på detta är att Djurgårdet troligtvis vinner allsvenskan och mitt älskade Ifk gjorde bort sig igår. Är det riskfritt att lämna lägenheten idag eller kommer jag få en stege i huvudet då jag kör över den svarta katten mitt på en a-brunn?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home