Sunday, September 25, 2005

hm, Johan har suttit halva kvällen och slitit sitt hår över min underliga skärm. Jag kan säga att jag sliter mitt hår nu efter at han har varit och pillat på den. Jag kan bara få upp internetfönster via msn, som tack o lov öppnar sig av sig självt när man sätter igång datorn. På detta ligger det nån blindskrift över alltihop som gör det väldigt svårt att tyda vad man själv skriver, och Nej, det beror inte på kvällens alkoholintag. Appropå slitit sitt hår. Man ska vara glad att man har något kvar. Har jag det? helt plötsligt fick mina två änglar för sig att jag skulle behöva en ny frilla (okej, okej, jag har inte vart hos frisören sen oktober, och det är skamligt). Jag tyckte jag hade bra kontroll på Johanna som pillade i mitt hår. När jag sedan såg massa blonda hårtussar flyga ut genom fönstret var jag inte längre lika säker. Nej, då har min ytterst lojala vän Mariah försett Johanna med en sax och snipp så var mitt hår inte lika långt längre. Jag kan inte påstå att mina tidigare etapper syntes så tydligt, men helt plötsligt tar tofsen bara slut när jag drar fingrarna genom håret. Jag låter det sitta uppe för att få nånting nytt att studera imorgon. Nu ska jag snarare ta tag i de droppspår som min soppåse orsakde från sin väg från köket till ytterdörren. När gav jag lov att spilla ut dyrbar tysk öl på mitt köksgolv? Det är en av de frågor jag ska filosofera över under natten (över under???).
Morgonen lär bli intressant: En skallig Ica vaknar, stiger upp och undrar varför hon halkar fram över golvet, varför det kommit frost på diskbänken och framför allt varför datorn är halvdöd och hela lägenheten luktar som ett jamaicanskt hampaläger!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home