Thursday, August 18, 2005

Mitt under core-träningen idag kom jag på att om en vecka kommer min lilla mamma på besök. Genast fick jag impulsen att jag borde strunta i att stärka mage/rygg och därefter gå på body pump utan istället skynda hem och börja städa. Börjar jag idag kanske jag är färdig till mamma dyker upp. Om hon kommer på eftermiddagen eller kvällen vill säga. Sätter jag inte igång kommer min lilla hund bli förgiftad och säkert astmatiker av alla dammtussar hon kommer tugga i sig. Det vill jag hemskt gärna undvika. Hunden gör mig snorig och tårögd vid vissa tillfällen, men jag vill ju inte hämnas med samma medel. Dessutom börjar min ömmande och tjocka hals nu få sällskap av en väldans täppt näsa. Jaja, jag har faktiskt bara vart sjuk tre gånger denna sommaren. Ja, fyra nu, men detta räknas inte som sjukdom, bara lite hinder på vägen.

Istället för att städa idag har jag istället suttit vid datorn och låtsas att jag är duktig genom att jobba med uppsatsen. Gick föga bra, däremot är jag en hejare på Harpan nu, och har läst alla artiklar på Aftonbladet, samt letat lägenheter i stan som jag ändå inte har råd med. Dessutom intalade jag mig att jag ju helst skriver nattetid. Detta är förvisso alldeles sant, men nu ska jag inte bara skriva. Jag ska vara kritisk och ändra en massa. Nä, nog om den.

Mina grannar som verkar ha smärre alkoholproblem har idag disco på sin balkong. Dock bättre än sist då de bara spelade dansband. Nu spelar de åtminstone lite 80-tals klassiker. Inte direkt vad jag lyssnar på, men om man ser till alternativen föredrar jag det såhär. Fick dock stänga av filmen jag satt och såg på under kvällsmaten eftersom den var svensk och jag kunde inte höra ett ord av vad de sa. Nu sitter jag istället och hämnas både på dem och på grannarna vägg i vägg som försökt borra sig in i mitt badrum hela dagen genom att spela Clawfinger på hög volym.

"I'm the bigger the best better than the rest...lallallaaaaaaa"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home