Monday, August 08, 2005

Jag trodde inte det var möjligt att få en ny blå tånagel när man redan borrat hål på den en gång. Dessvärre är det nog möjligt om man tittar på min stortå. Nåväl, nu matchar de varandra igen.
Ganska lugn träning idag. Vår lilla tränare var aningens upprörd över fredagens match, och ville nog helst ge oss straffträning, men eftersom vi bara var nio medverkande varav tre målvakter insåg han nog att det var ganska meningslöst. Särskilt eftersom vi nu är nästan 60 spelare i truppen. Vi som var där jobbade dock på rätt bra. Spelade massa korta matcher på småplaner där tempot skulle vara högt. Det som är lite jobbigt med småplaner är att folk nästan står på en när de skjuter. Missar de då mål, eller, rättare sagt ställer jag mig ivägen är det ofta ganska bra kraft i skotten och man hinner inte riktigt med att rädda på rätt sätt. Detta kommer inte mina redan klena handleder tacka mig för om några år (när man närmar sig 30 hemska tanke). Träffade på min massör på b-lagsmatchen och lyckades tjata till mig en tid. Mycket smidigt att ha en massör som kan ta emot en klockan 20.30 redan nästa kväll. Min träningsfria kväll, vilket kanske är tur eftersom jag brukar känna mig som ett överkokt spagettisnöre (eller, ja, en makaron är väl mer bildlikt).

Nu glömde jag bort vad jag egentligen skulle skriva. Mitt huvud är inte med. Känns som jag rusar mellan träning, jobb och friidrotts VM hela tiden, och det är trivsamt, men inte bra för minnet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home