Tuesday, July 05, 2005

Jag borde skämmas. Skaffar en blogg och sen uppdaterar jag sämre än jag sjunger. Och det är illa vill jag lova. Iofs tror jag inte särskilt många är här och läser eftersom jag inte berättat för särskilt många att den ens existerar, men ändå.

Hemkommen till Småland igen med allt som kommer därtill. Hunden är galen, och mamma likaså. Jag tycker nästan att när man flyttat hemifrån byter man plats med mamma när man kommer hem. Jag ser till att hon äter och sover och hela köret. Hon hänger mest med. Jag är glad att jag inte har en tv så jag kan se henne när jag själv är hemma i Eskilstuna och hon är här. Det skulle göra ont i mitt hjärta att se hur ensam hon är. Trots en skvatt galen hund som sällskap. Jag menar, vem skulle tagit ut getinggadden ur hennes fot om jag inte vart hemma?

Tillbaka på dagis igen, och det är faktiskt ganska skönt. Den vanliga jobbångesten sätter ju in precis innan man ska börja då man haft två veckors ledighet. Nu är man igång och kommer på igen hur roliga människor man jobbar med och hur söta barn är... ibland. När vädret är som det är mår man bra av att vara på dagis. Kottarna kan vara ute och själv går man och njuter i solen, alternativt spelar lite fotboll, sätter fart på en gunga eller tävlar om vem som kan bygga högst sandslott.

Imorgon kommer min gamla kombo hit med sin rottis. Kan bli väldigt intressant. Särskilt eftersom min lilla vovve fegat till sig ordentligt på senare. Däremot tycker hon fortfarande att det är roligt att stångas(varför lärde jag henne det) fick jag erfara i förrgår då jag liggandes på en matta försökte behålla lite magstyrka. försök det med en hund som ständigt stångar dig i pannan, samt försöker förse dig med gröna mjukisben inslagna i tjugo kilo dregel.

Hört av gamla jobbkompisen som jag saknat enormt. Jag ska bli en fikatant i sommar. Rullar över till Forever när jag kommer hem.

2 Comments:

Blogger Olle said...

" uppdaterar jag sämre än jag sjunger"

Ha! Jättekul!

/Lotten, impad

1:37 PM  
Blogger Olle said...

Sorry Ica, det står att det är "Olle" som skriver, men det är jag, Lotten! Vårt Bloggkonto är ett patriarkat.

/Lotten igen

1:38 PM  

Post a Comment

<< Home