Thursday, July 28, 2005

Första riktiga fotbollsträningen för min del på ett helt år. Jag hade nästan glömt hur underbart det är. Exempelvis: Under hela träningen vräkte regnet ner. Det gör nickbollar väldigt underhållande då man blir alldeles grön i ansiktet av blöta gräsfragment då bollen möter panna. Man tenderar även att ofta stifta nära bekanskap med alla djur som lever i gräset eftersom halkan blir oundviklig när skolsulorna är proppade med blött gräs. För att inte tala om det härliga hastighet bollen får upp när den tar i denna fina gräsmatta. Det är 0-100 snabbare än en Ferrari. Fast med extremt kass styrning. Kanske berodde den kassa styrningen även på att jag inte precis befann mig på min bästa position när vi spelade. Istället för att befinna mig i mål (det finns ju två målisar nu som verkligen är där på riktigt året om och inte bara kommer nedkvistamde från Eskilstuna sådär när det passar henne), hamnade jag visst på yttermittfältet. Vänster av alla jäkla sidor! Med anledningen att jag ju kan springa. Jo, det var väl det enda min snälla tränare kunde komma på, och den platsen där jag gör minst skada, för hantera bollen med fötterna när jag inte ens hanterat den med händerna på ett år är dömt att misslyckas.
Märkte slutligen när röken stod som en dimma över hela planen fylld med svettiga spelare att mina skor inte använts på ett år. Envis som jag är sprang jag på hela träningen för att inte få pikar att jag slöat till mig i norrland. Det var dock inte utan grimaser. Efter cirka 15 minuter började min vänstra stortånagel ömma. Efter ytterligare 15 så även den högra. Då ska man om man är klok kliva av planen, men vem är klok egentligen? Så nu sitter jag här med en präktig blånagel på vänster tå och en halv på höger. Jag ser fram mot en mycket sömnlös natt då jag varje gång tån nuddar täcket kommer att vakna. Eftersom mina fötter är oerhört frusna av sig och trivs i värme kan jag inte sova med dem i fria luften.
Därför fick jag även gå ut med hunden som en annan luffare iförd flip flops och uppvikta mysbrallor från -99 i det härliga sommarvädret.
Nu återstår det att se om jag kommer upp ur sängen imorgon.

1 Comments:

Blogger Olle said...

(Inte alls Olle)
Jahoooo! Äntligen fotboll! Mer fotboll! Mer bollar, mer svett, mera blodiga pannor som slås mot vraandra och blånaglar som river upp skorna! Jahoooooo!
/Lotten

11:34 PM  

Post a Comment

<< Home