Monday, June 27, 2005

Det absoult värsta inom städning måste ändå vara dammsugning. Låter som en sjutton brunstiga älgar som andats helium. I alla fall min dammsugare. Sen suger han dessutom. Och med det menar jag inte att han fyller sin funktion. Ofta är hans självmordsbenägen och försöker strypa sig själv med slangen och man får resa sig från sin smickrande ställning under sängen och befria honom från sina andningssvårigheter. Den dammsugning jag genomfört idag skulle inte ens min halvblinda farmor som trivs i damm godkänt. Men jag orkar inte. Det blir ju mer damm ändå. Nu när mina duntofflor fastnat i en golvspeta och läcker samlas det dessutom små luddiga dun överallt. Slutligen är det inte lätt att städa när det står en cykel i hallen där det är som mest dammigt. Allra mest dammigt är det dock på mellanskivan i mitt glasbord. Hur funkar det? Där har jag tillochmed funnit en fimp. Jag som aldrig ens tillåtit någon att röka i mitt vardagsrum.

Nu ringde en telefonförsäljare och störde. Vill jag skulle ha förmånen att bara ringa ett nummer för att spärra samtliga mina kort om jag blev av med mobil eller plånbok.
"ja, vad skulle du göra om du blev av med mobilen eller plånboken?"
"Sörja ett tag antar jag."
Varför ringer telefonförsäljare till studenter? Vi har inga pengar! Särskilt inte under sommaren. Det är ju den tiden på året man får åka hem till mamma som täckmantel att man ska jobba där, men samtidigt för man inte har råd att leva kvar i Eskilstuna om man inte vill äta havregrynsgröt varje dag.

Nu ska jag hoppa ur mitt stora blå städningstält och i träningskläderna. Solen skiner ute.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home